umowa sprzedaży motoroweru druk


GoSiAcZeK

Temat: Dziś PYTANIE, Dziś ODPOWIEDŹ (tylko dotyczące motoryzacji)
" />Witam drukuję umowę kupna-sprzedaży motoroweru i akurat kończy mi się tusz, a muszę mieć to koniecznie na dzisiaj, mam pytanie: ma to jakieś znaczenie, że druk jest koloru jak by fioletowego a nie czarnego??
Proszę o szybką odpowiedź.
Źródło: 125.pl/viewtopic.php?t=7380



Temat: Rejestracja motoroweru z Austrii
Motorower to moze nie ale samochód rejestrowalem.

Procedura rejestracji jest prawie identyczna jak przy sprowadzania pojazdu z Niemiec .
Podejrzewam ze bedzie prawie identyczna jak przy rejestracji samochodu.

Trzeba miec nastepujące dokumenty:

- Dowód rejestracyjny dwuczęściowy (Zulassungscheins Teil I oraz Zulassungscheins Teil II - czyli tak samo jak w Niemczech)
- W karcie pojazdu adnotacje o wyrejestrowaniu.
- Umowa kupna sprzedazy , najlepiej w języku danego kraju gdzie kupuje sie pojazd. (mozna tez dwujęzyczną ale i tak musi tłumacz przysięgły potwierdzic ją swoją pieczatką)
- Tłumaczenia dokumentów
- Przegląd (choć cos sie w tej kwestii zmieniło podobno od poczatku roku i podobno przeglad jest ważny z danego kraju gdzie pojazd był zarejestrowany)
- Urząd skarbowy w celu wypełnienia druku VAT24 aby otrzymac druk VAT25 (dotyczy to pojazdu uzywanego oczywiście)
- Wydział komunikacji (rejestracja)

Nie wiem czy w przypadku motorowerów trzeba zgłosic go do Urzedu Celnego , to juz by trzeba było sie dowiedziec.

Przy braku którejkolwiek części dowodu rejestracyjnego mogą być kłopoty z zarejestrowaniem pojazdu....

Na przegladzie czasem wymagali a czasem nie , tłumaczeń. W Urzędzie skarbowym potrzebne sa kopie dowodu rej oraz karty pojazdu , kopie zaświadczenia z przegladu , oraz kopie tłumaczeń. W Urzędzie celnym tłumaczeń nie wymagają , tylko kserokopie dokumentów oryginalnych austriackich oraz umowy i zaświadczenia z przegladu.

Tak mniej wiecej wyglądało to w pażdzierniku jak rejestrowalem auto , z tymze tam odpadl urząd celny poniewaz bylo to auto cięzarowe na które akcyzy nie ma.

Może coś to pomoże co tutaj napisałem .
Źródło: speedfight.pl/viewtopic.php?t=14340


Temat: Ogólne formalności przy kupnie sprzedaży skutera
Widząc że co jakiś czas są takie tematy to opiszę jak to wygląda z punktu prawnego.
A więc:
1.Kupno skutera w kraju:
-Jeżeli jest to nowy skuter to powinniśmy dostać fakturę ze sklepu oraz kopię z zarejestrowaną działalnością gospodarczą z Urzędu Miasta i tam powinien być wpis o sprzedaży motocykli/motorowerów.
-Jeżeli jest to używany skuter to też może być faktura (nie potrzeba zaświadczenia z działalności gospodarczej) jeżeli firma sprzedaje a jeżeli jest to osoba prywatna to umowa kupna sprzedaży,tablica rejestracyjna,dowód rejestracyjny.
I teraz tak:
Jeżeli na umowie kupna sprzedaży jest kwota poniżej 1000zł to nie płacimy podatku w Urzędzie Skarbowym.
Jeżeli jest powyżej tej kwoty to płacimy niestety podatek w Skarbówce za pomocą druku PCC-3 2% od rzeczywistej wartości rynkowej.
Czyli ile nasz skut kosztuje aktualnie na rynku a jeżeli zaniżymy kwotę to skarbówka może wezwać biegłego do obliczenia tegoż podatku.
Czas zapłaty to 14 dni na zakupie od umowy kupna-sprzedaży.
I jeszcze dodam że jeżeli będzie rejestracja na kilku właścicieli powyżej jednego to wypełniamy dodatkowo formularz PCC-3/A

Teraz przechodzimy do załatwienia sobie rejestracji w Urzędzie Komunikacji:
-W pierwszym przypadku wystarczy druk do zarejestrowania skutera i wpisujemy dane takie jakie są na fakturze.
-W przypadku drugim to jest tak:
Musimy mieć zgodne papiery z dowodu rejestracyjnego a fakturą/umową kupna sprzedaży.
Jeżeli gość sprzedaję np.bez przerejestrowania to musi mieć on umowę z właścicielem od którego kupował.
Po prostu musi się wszystko zgadzać jeżeli coś jest nie tak pomiędzy sprzedającym a dowodem rejestracyjnym to nie zarejestrujemy skuta
Dodatkowo musi się też zgadzać polisa OC aktualna + badanie techniczne/rejestracyjne też aktualne.

Po takim zabiegu dostajemy tymczasowy dowód rejestracyjny i tablice lokalne (jak z tego samego województwa) lub tymczasowe (jak z innego województwa).
Po max 30 dniach dostajemy już właściwe dokumenty.
Po zarejestrowaniu na tymczasowo to możemy iść do ubezpieczalni i przenieść OC lub wykupić nowy na siebie a z tamtego z rezygnować

2.Sprzedaż skuta:
-Jeżeli jesteśmy firmą to na fakturę sprzedajemy i odprowadzamy 22%VAT
-Jeżeli na umowę kupna sprzedaży to wpisujemy wpis że kupujący pokrywa skarbówkę.
Oczywiście to musi się zgadzać z dowodem rejestracyjnym i ubezpieczeniem OC.

Wydajemy skuta,fakturę lub umowę,ubezpieczenie OC,dowód rejestracyjny.
I teraz tak pamiętajmy bo nie wszyscy wiedzą o tym że:
Należy po sprzedaży skuta poinformować Urząd Komunikacyjny że pozbyłeś się skuta a potem z tym dokumentem potwierdzający pozbycie się skuta idziemy do Ubezpieczalni i też go informujemy o tym fakcie.
Także trzeba o tym pamiętać i cieszymy się z czystą gotówką ze sprzedaży skuta i prawnie obowiązek spełniliśmy na 100%

Jeżeli jest jakiś błąd lub uzupełniający mój opis oraz pytanie to zapraszam do pisania.
Jeżeli ma to być jakiś komentarz w stylu:dobrze że taki poradnik powstał itp.
To ja dziękuję z tego powodu że by nie było bałaganu
Źródło: skutery.net/forumBB/viewtopic.php?t=9989


Temat: Rejestracja motoroweru
Wielu z nas kupując skuter martwi się o to jak go zarejestrować. Dlatego postanowiłem przedstawić Wam jak zarejestrować skuter sprawnie, szybko, bezstresowo.
Rejestracja nowego motoroweru.

Po zakupie nowego motoroweru powinniśmy otrzymać następujące dokumenty:
- wyciąg ze świadectwa homologacji,
- poświadczenie o odprawie celnej,
- rachunek/fakturę VAT z numerem ramy, rodzajem pojazdu oraz modelem.
Do rejestracji potrzebny nam będzie jeszcze druk :wniosek o rejestracje.
Oto wzór tego wniosku.


Odpowiednio wypełniamy w/w druk i ze wszystkimi dokumentami otrzymanymi od sprzedawcy udajemy się do Wydziału Komunikacji Miejskiej mieszczącym się w Starostwie powiatowym. Tam potrzebne będą nam następujące dokumenty:
- wyciąg ze świadectwa homologacji,
- poświadczenie o odprawie celnej,
- faktura VAT
- dokument potwierdzający tożsamość.
Kolejnym krokiem jaki podejmiemy podczas procesu rejestracji motoroweru jest opłacenie opłat rejestracyjnych. Te regulujemy w kasie starostwa zapłacimy w zależności od urzędu od 100 do nawet 120zł. Z potwierdzeniem po raz kolejny udajemy się do okienka, gdzie otrzymujemy wszystkie dokumenty, tablice rejestracyjną oraz tzw. “miękki“ dowód rejestracyjny.
Następnie udajemy się do ubezpieczalni, gdzie wykupujemy polisę OC (od odpowiedzialności cywilnej) oraz w zależności od chęci AC (auto casco) NWW ( od nieszczęśliwych wypadków)
Po około trzech tygodniach udajemy się do starostwa z miękkim dowodem odebrać twardy dowód.
Takim sposobem zarejestrowaliśmy nasz nowy skuter. Podliczmy koszty.

Opłaty w urzędzie :
- dowód rejestracyjny - 48zł
- pozwolenie czasowe 12zł
- tablica rejestracyjna - 30zł
- opłata skarbowa 10zł
- opłaty ewidencyjne 3zł
Ubezpieczenie:
W zależności od ubezpieczyciela i posiadanych zniżek:
- OC 100zł ze zniżką 60% - około 40 zł
- NWW w zależności od kwoty ubezpieczenia około 15zł
Razem:
Bez zniżek 218zł
Ze zniżkami 158zł

Rejestracja motoroweru sprowadzonego z zagranicy.

W takim wypadku napotkamy najwięcej problemów, a co za tym idzie rejestracja takiego motoroweru wyniesie nas najwięcej.

Powinniśmy zacząć od podpisania umowy kupna-sprzedaży. Na takiej umowie powinny znaleźć się następujące informacje:

- dane osobowe zarówno kupującego jak i sprzedawcy,
- wszystkie numery pojazdu: numer VIN, silnika, nazwa, model, rodzaj oraz cena,
- umowa powinna być podpisana prze obie strony.

Od sprzedawcy powinniśmy otrzymać następujące dokumenty:
- umowę kupna-sprzedaży,
- dokumenty rejestracyjne, na których skuter był użytkowany.

W tym momencie przed nami wysuwają się ogromne schody.
Pierwszym z nich jest uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 160zł, w zamian otrzymamy poświadczenie o uiszczeniu podatku.
Kolejnym krokiem będzie wykonanie przeglądu rejestracyjnego. Niestety nie wykonamy go na każdej stacji diagnostycznej. Ta musi mieć specjalne uprawnienia. Za taką przyjemność mechanik ogołoci nas z kolejnych 116zł (cena może się wahać w zależności od stacji).
Kolejnym, dość kłopotliwym i kosztownym krokiem będzie tłumaczenie dokumentów, najłatwiej będzie nam w wypadku pojazdu z Niemiec, ale w przypadku bardziej egzotycznych krajów i cena i trudność znalezienia tłumacz będzie większa.
Tłumaczenia możemy dokonać jedynie u tłumacza przysięgłego danego języka tutaj pomniejszymy nasz budżet o kolejne banknociki, w tym wypadku cena wacha się w zależności od języka od 50zł do nawet 150zł.
Ostatnim już bezpłatnym krokiem będzie wypełnienie druku wniosku o rejestracje pojazdu.
wzór

W tym momencie mamy już wszystko co do szczęścia nam potrzebne. Z w/w dokumentami udajemy się do Wydziału Komunikacji Miejskiej mieszczącym się w Starostwie powiatowym. Tam potrzebne będą nam następujące dokumenty:
- umowa kupna-sprzedaży,
- przetłumaczone dokumenty rejestracyjne,
- zaświadczenie o odbytym przeglądzie rejestracyjnym,
- potwierdzenie zapłaty podatku,
- dokument tożsamości.
Tutaj podobnie jak w przypadku motoroweru nowego, musimy zapłacić opłaty rejestracyjne, które wynoszą około 110zł. Następnie podobnie jak w pierwszym przypadku udajemy się do okienka, gdzie otrzymujemy wszystkie dokumenty, tablice rejestracyjną oraz tzw. “miękki” dowód rejestracyjny.
Następnie pozostaje nam kwestia ubezpieczenia, czyli ubywa nam kolejne 100zł
Po trzech tygodniach odbieramy nasz twardy dowód rejestracyjny.

Podsumujmy koszty:
Opłaty przed rejestracyjne:
- tłumaczenie około 100zł
- opłata skarbowa 160zł
- przegląd rejestracyjny 116zł
Opłaty rejestracyjne:
- dowód rejestracyjny - 48zł
- pozwolenie czasowe 12zł
- tablica rejestracyjna - 30zł
- opłata skarbowa 10zł
- opłaty ewidencyjne 3zł

Ubezpieczenie:
- około 100zł.

Razem:
- około 580zł

Podsumowując, rejestracja jest niestety bardzo żmudnym i kosztownym procesem. Najlepszym wyjściem okaże się wolny dzień, portfel pełen pieniędzy oraz zapas nerwów.
Na co powinniśmy zwrócić uwagę: sprawdzić wszystkie numery: rama, silnik oraz markę i model. Dokładnie obejrzeć czy dane na dowodzie rejestracyjnym zgadzają się z tymi prawdziwymi oraz odpowiednio przymocować tablicę rejestracyjną.

źródło: http://skutery-info.pl
Źródło: forum.otwock-scooter-club.cba.pl/viewtopic.php?t=140